سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله های اگزوز استیل

لوله‌هایی با جنس استیل یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع  است. لوله استیل لوله فلزی ضد زنگی است که آلیاژهای متفاوتی در تولید آن به کار رفته و نحوه کاربردشان از بسیار متنوع  و گسترده‌ است. یکی از عوامل تنوع این محصولات کاربرد آن‌ها در صنایع مختلفی چون: صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، دکوراسیون‌های داخلی و.... است. این محصول توسط برند‌های داخلی و خارجی معتبری طراحی، تولید و در بازار عرضه می‌شود. این محصول توسط برند‌های ایرانی و خارجی معتبری طراحی و تولید می‌شود. امروزه با توجه به افزایش کارخانه لوله‌های استیل در ایران می‌توان گفت ایران توانسته رونق و پیشرفت چشمگیری در صنعت تولید لوله‌های استیل داشته باشد. از جمله تولیدکنندگان داخلی این محصول می‌توان به تولیدکننده بزرگی چون شرکت تولیدی اگزوز پیاصنعت اشاره کرد.

 لوله استیل 409

لوله‌ استیل از آن جهت که کاربرد متنوعی در صنایع مختلف دارد در مدل‌های متنوع تولید و در بازار ارائه می‌شود. شما با توجه به نوع استفاده خودتان از این محصول می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. وزن، ابعاد و ضخامت این محصول می‌تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد. با توجه به نوع استفاده از این مدل محصولات شما می‌توانید در ابعاد متنوعی تهیه و مورد استفاده قرار دهید. لوله استیل از لحاظ ضخامت به دو دسته نازک و ضخیم تبدیل می‌شود. هر کدام از این ضخامت‌ها کاربری متفاوتی را به وجود می‌آورد. به عنوان نمونه لوله نازک بیشتر در مصارفی چون: تزئینی، تولید برق، کاربردهای پزشکی، صنعت اتومیل سازی، ساخت انواع در و نرده، لوازم آشپزخانه و.... به کاربرده می‌شود و در مقابلش لوله‌های ضخیم با توجه به ضخامت و مقاومت بالایی که نسبت به مدل‌های نازک دارد در صنایعی مثل: پتروشیمی، ساخت تراکتور، ساخت خودرو و... به کاربرده می‌شود.

لوله های اگزوز استیل

کارایی لوله استیل

  • مقاوم در برابر ضربه ( مقاومت لوله با توجه به آلیاژ به کاربرده شده در ساخت متنوع است)
  • خاصیت عدم زنگ زدگی
  • قابلیت بازیافت و استفاده دوباره از آن
  • تنوع در ابعاد و سایز
  • مقاوم در برابر حرارت‌های بالا
  • قیمت مناسب نسبت به سایر جنس لوله‌ها
  • استفاده متنوع در صنایع مختلف
  • عدم تغییر رنگ
  • و....

قیمت لوله استیل

شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به سایت پیاصنعت با بهترین لوله استیل اگزوز در ابعاد و کاربردهای متنوع مشاهده و ویژگی‌ها و قیمت آن‌هارا با هم مقایسه کنید و با توجه به نوع استفاده‌ای که دارید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید. با توجه به نوسانات موجود در بازار قیمت ثابت و مشخصی برای این محصولات در نظر گرفته نشده اما شما می‌توانید با تماس مستقیم با کارشناسان مجرب فروش پیاصنعت  از قیمت محصول مورد نظر خودتان مطلع شوید. اگر هم نیاز به آگاهی و دانش لازم در مورد انتخاب و خرید محصول را دارید با کمک کارشناسان مجرب پیا صنعت به سادگی ارتباط برقرار کنید و با توجه به نیاز و استفاده خودتان خریدی متفاوت را با ما تجربه کنید.


با پولیش خودرو آشنا شوید

انواع پولیش خودرو و نکات مهم پولیش کاری

این تقسیم بندی بر اساس قدرت ساییدگی می‌باشد. هر چه پولیش سفت تر و خشن تر باشد قدرت بالاتری دارد و اگر پولیش فاقد ساییدگی باشد، در واقع واکس نام دارد. انتخاب پولیش مناسب، کار بسیار مهمی است زیرا با انتخاب نامناسب نه تنها به هدف موردنظر نمی‌ رسید بلکه گاهی نتیجه معکوس و زیان‌باری را می‌بینید. برای شناخت انواع پولیش ها باید از مشخصات فنی آن اطلاع حاصل کرده و یا با متخصص و کارشناس رنگ خودرو مشورت نمود. همان گونه که بر روی سمباده ها عددی نوشته شده تا شدت زبری و نرمی آن مشخص شود، در پولیش ها هم این عدد وجود دارد.

اما بر عکس آنچه تصور می کنید هرچه این عدد بزرگتر باشد، پولیش نرم تر است. در واقع این عدد مشخص کننده تعداد ذرات ساینده در واحد سطح است و هر چه عدد بزرگتر باشد یعنی تعداد ذرات ساینده بیشتر خواهد بود، پس ذرات ریز و نرم تر هستند. در پولیش های متداول و بیشتر مورد استفاده، این عدد از حدود 1000 تا 4000 است.

 

پولیش خودرو

 


همچنین در پیا صنعت میخوانید:

تشخیص رنگ خودرو

نکات مهم در خرید خودرو دست دوم


تاثیرات پولیش زدن

  • ماتی رنگ

در بعضی موارد سطح رنگ خودرو سالم است اما رنگ آن کاملا مات و بی روح می‌باشد که معمولا این اتفاق بر اثر برخورد گرد و غبار معلق در هوا و ریزگردها و سنگریزه هاست که باعث ایجاد خطوط بسیار ریز روی سطح رنگ می شود که با چشم قابل مشاهده نیستند اما باعث شکست نور و مات دیده شدن رنگ می گردد. در این مورد پولیش کاری می‌ تواند سطح را هموار و صاف نمایند، تا شکست نور مثل آینه کامل شود و رنگ از حالت ماتی خارج شده و براق به نظر بیاید.

  • سوختگی رنگ

سوختگی رنگ به دو بخش تقسیم می‌شود، الف) سوختگی ناشی از نور آفتاب ب) سوختگی توسط شعله.

در صورتی که سوختگی سطحی باشد و در لایه اولیه قرار بگیرد با پولیش قابل ترمیم است ولی اگر سوختگی به لایه‌های زیرین رنگ رسیده باشد با پولیش نمی‌ توان آن را ترمیم کرد. در ضمن باید گفت بر اثر بالا رفتن تکنولوژی و کیفیت رنگ، امروزه سوختگی های در اثر تابش نور مستقیم آفتاب بسیار کم شده است.

  • تاثیرات شیمیایی

باران اسیدی و شستشوی اتومبیل با شوینده های غیر استاندارد و شستشو با آب سخت، باعث ایجاد دانه های ریزی روی بدنه خودرو می‌شوند که موجب آسیب به رنگ می شود. اما با پولیش می توان به راحتی آن را رفع کرد. لکه‌ ها با باران اسیدی بیشتر در شهرهای صنعتی و آلوده اتفاق می‌ افتد و در جاهایی که املاح آب زیاد است (آب سخت) پس از شستن اتومبیل حتما باید به سرعت آن را خشک کرد تا بر اثر خشک شدن آب روی بدنه املاح روی سطح آن باقی نماند و باعث آسیب رساندن به رنگ نشود. همچنین باقی ماندن فضولات پرندگان بر روی خودرو به دلیل اسیدی بودن آن، صدمه به رنگ خودرو خواهد زد.


تقویت خودرو و روشهای تقویت موتور

همه‌ی دارندگان خودرو در پی داشتن خودرویی سالم با موتوری پرقدرت هستند. در این بین اتوموبیل‌هایی تولید می‌شوند که از قدرت کافی برخوردار نیستند اما با به کارگیری تکنیک‌هایی می‌توان تاحد قابل توجهی قدرت موتور خودرو را بهبود بخشید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

راهکارهای افزایش قدرت موتور

 

7 راهکار برای بهتر شدن عملکرد موتور ماشین

  1. استفاده از روان‌کننده‌ها و مواد افزودنی روغن موتور: روغن موتور در انواع معمولی، مصنوعی و ترکیبی موجود می‌باشد که برای عملکرد بهتر آن می‌توان از یک افزودنی اثبات شده استفاده کرد، برای مثال موتور فوق پیشرفته Rislone Nano Prime Engine + Oil Performance Booster. این ماده با فرمول مصنوعی باعث کاهش اصطکاک موتور شده و گرما را کمتر می‌کند.
  2. بررسی احتراق خودرو: برای آنکه موتور آنطور که ما انتظار داریم کار کند باید سیلندرها جرقه لازم را داشته باشند در نتیجه به یک سیستم جرقه زنی نیاز است. اگر از مخلوط هوا با سوخت کمتر با نسبت بیشتری هوا استفاده می‌شود، هر شمع برای احتراق به ولتاژ بیشتری نیاز دارد. برای دستیابی به انرژی بالاتر نیز می‌توان روی سیستم جرقه زنی یک تقویت کننده قرار داد.
  3. بزرگتر کردن دریچه گاز و انژکتور: با باز و بسته شدن دریچه گاز جریان هوا کنترل می‌شود تا هوای بیشتری برای احتراق وارد شود. بدنه دریچه گاز بزرگتر توانایی افزایش قدرت موتور تا 25 اسب بخار را دارد. البته باید توجه کرد که اگر بیش از حد بزرگ باشد سبب کاهش قدرت موتور می‌شود.
  4. تقویت فشرده سازی موتور: هنگام افزایش کیلومتر خودرو، احتمال ساییدگی و تخریب قطعات بیشتر می‌شود که باعث استهلاک خودرو می‌گردند. در صورت مشاهده کاهش سطح روغن، دود آبی اگزوز و یا صدای موتور از تعمیر فشرده‌سازی باید استفاده شود.
  5. ورودی هوای سرد: با کاهش دمای هوا چگالی آن افزایش می‌یابد. هوای متراکمتر سوخت را بهتر می‌سوزاند و باعث افزایش قدرت می‌گردد.
  6. جایگزینی منیفولد اگزوز با هدرز: یک بخش اساسی از پازل قدرت موتور دور کردن اگزوز از بلوک موتور و خارج شدن از وسیله نقلیه می‌باشد. منیفولدها لوله‌های به هم پیوسته‌ای هستند که گزوز را از هر سیلندر به یک خروجی هدایت می‌کنند.
  7. استفاده از توربو شارژ از توربو: توربوشارژر یکی از انواع سوپر شارژر است که عملکردشان با هم تفاوت دارد.

همچنین در پیا صنعت میخوانید:

یاتاقان زدن

دیسک و صفحه


 


یک روش مهم میل لنگ تراشی

 

در مقالات پیشین درباره‌ی انواع قطعات و اهمیت آن ها در سیستم خودرو و سلامت موتور بسیار صحبت کرده ایم و نحوه عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم اما هنگام روغن سوزی خودرو، باید تراشکاری صورت گیرد که میل لنگ نیز تراش خورده و ظاهری متفاوت پیدا می‌کند. در ادامه به برسی یکی از مراحل این کار می‌پردازیم.

 

 


واتر پمپ خودرو را بیشتر بشناسید

واتر پمپ درواقع یک پمپ پروانه‌ای است که زیر تسمه تایم موتور نصب می‌شود و توسط آن می‌چرخد در نتیجه تیغه هایی که درون پمپ آب وجود دارند مایع خنک کننده را که معمولا قرمز رنگ یا سبز رنگ است را به داخل بلوک موتور و رادیاتور جاری می‌کند که این عمل نقش به سزایی در سلامت موتور دارا می‌باشد. واتر پمپ همانند اگزوز نقش بسیار مهمی در سیستم داخلی خودرو ایفا می‌کند.

واتر پمپ ماشین

علائم خرابی واتر پمپ

اگر دمای موتور از حد تعادل خود بالاتر رود، می‌تواند نشانه‌ی اختلال در عملکرد پمپ آب خودرو باشد. اتوموبیل‌های مدرن یک مانیتور داخلی دارند که از طریق آن می‌توان دمای موتور را بررسی کرد. روش دیگر این است که موتور ماشین را لمس کنید اگر چند ثانیه پس از روشن شدن بیش‌از حد داغ شد واتر پمپ ششما دچار مشکل شده است. گاهی ممکن است در حین رانندگی با سرعت بالا قرقره شل پمپ آب صدای آه و ناله‌ای ایجاد کند و در مواقع دیگر نیز واشر های پمپ بر اثر فرسودگی مایع خنک کننده‌ی درون پمپ را به بیرون نشت دهند در این میان واضح ترین علامتی که از اختلال عمل کرد واتر پمپ می‌توان بیان کردن بلند شدن بخار از آن است

راه حل خرابی واتر پمپ

  1. همیشه پمپ آب ماشین خود را چک کنید و بر عملکرد آن نظارت داشته باشید
  2. مایع خنک کننده‌ی مرغوب خریداری کنید تا از شکل گیری رسوب در واتر پمپ جلوگیری شود
  3. اگر چیزی از مکانیک خودرو نمی‌دانید خودروی خود را به یک مکانیک حرفه ای بسپارید