سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویت خودرو و روشهای تقویت موتور

همه‌ی دارندگان خودرو در پی داشتن خودرویی سالم با موتوری پرقدرت هستند. در این بین اتوموبیل‌هایی تولید می‌شوند که از قدرت کافی برخوردار نیستند اما با به کارگیری تکنیک‌هایی می‌توان تاحد قابل توجهی قدرت موتور خودرو را بهبود بخشید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

راهکارهای افزایش قدرت موتور

 

7 راهکار برای بهتر شدن عملکرد موتور ماشین

  1. استفاده از روان‌کننده‌ها و مواد افزودنی روغن موتور: روغن موتور در انواع معمولی، مصنوعی و ترکیبی موجود می‌باشد که برای عملکرد بهتر آن می‌توان از یک افزودنی اثبات شده استفاده کرد، برای مثال موتور فوق پیشرفته Rislone Nano Prime Engine + Oil Performance Booster. این ماده با فرمول مصنوعی باعث کاهش اصطکاک موتور شده و گرما را کمتر می‌کند.
  2. بررسی احتراق خودرو: برای آنکه موتور آنطور که ما انتظار داریم کار کند باید سیلندرها جرقه لازم را داشته باشند در نتیجه به یک سیستم جرقه زنی نیاز است. اگر از مخلوط هوا با سوخت کمتر با نسبت بیشتری هوا استفاده می‌شود، هر شمع برای احتراق به ولتاژ بیشتری نیاز دارد. برای دستیابی به انرژی بالاتر نیز می‌توان روی سیستم جرقه زنی یک تقویت کننده قرار داد.
  3. بزرگتر کردن دریچه گاز و انژکتور: با باز و بسته شدن دریچه گاز جریان هوا کنترل می‌شود تا هوای بیشتری برای احتراق وارد شود. بدنه دریچه گاز بزرگتر توانایی افزایش قدرت موتور تا 25 اسب بخار را دارد. البته باید توجه کرد که اگر بیش از حد بزرگ باشد سبب کاهش قدرت موتور می‌شود.
  4. تقویت فشرده سازی موتور: هنگام افزایش کیلومتر خودرو، احتمال ساییدگی و تخریب قطعات بیشتر می‌شود که باعث استهلاک خودرو می‌گردند. در صورت مشاهده کاهش سطح روغن، دود آبی اگزوز و یا صدای موتور از تعمیر فشرده‌سازی باید استفاده شود.
  5. ورودی هوای سرد: با کاهش دمای هوا چگالی آن افزایش می‌یابد. هوای متراکمتر سوخت را بهتر می‌سوزاند و باعث افزایش قدرت می‌گردد.
  6. جایگزینی منیفولد اگزوز با هدرز: یک بخش اساسی از پازل قدرت موتور دور کردن اگزوز از بلوک موتور و خارج شدن از وسیله نقلیه می‌باشد. منیفولدها لوله‌های به هم پیوسته‌ای هستند که گزوز را از هر سیلندر به یک خروجی هدایت می‌کنند.
  7. استفاده از توربو شارژ از توربو: توربوشارژر یکی از انواع سوپر شارژر است که عملکردشان با هم تفاوت دارد.

همچنین در پیا صنعت میخوانید:

یاتاقان زدن

دیسک و صفحه