سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با پولیش خودرو آشنا شوید

انواع پولیش خودرو و نکات مهم پولیش کاری

این تقسیم بندی بر اساس قدرت ساییدگی می‌باشد. هر چه پولیش سفت تر و خشن تر باشد قدرت بالاتری دارد و اگر پولیش فاقد ساییدگی باشد، در واقع واکس نام دارد. انتخاب پولیش مناسب، کار بسیار مهمی است زیرا با انتخاب نامناسب نه تنها به هدف موردنظر نمی‌ رسید بلکه گاهی نتیجه معکوس و زیان‌باری را می‌بینید. برای شناخت انواع پولیش ها باید از مشخصات فنی آن اطلاع حاصل کرده و یا با متخصص و کارشناس رنگ خودرو مشورت نمود. همان گونه که بر روی سمباده ها عددی نوشته شده تا شدت زبری و نرمی آن مشخص شود، در پولیش ها هم این عدد وجود دارد.

اما بر عکس آنچه تصور می کنید هرچه این عدد بزرگتر باشد، پولیش نرم تر است. در واقع این عدد مشخص کننده تعداد ذرات ساینده در واحد سطح است و هر چه عدد بزرگتر باشد یعنی تعداد ذرات ساینده بیشتر خواهد بود، پس ذرات ریز و نرم تر هستند. در پولیش های متداول و بیشتر مورد استفاده، این عدد از حدود 1000 تا 4000 است.

 

پولیش خودرو

 


همچنین در پیا صنعت میخوانید:

تشخیص رنگ خودرو

نکات مهم در خرید خودرو دست دوم


تاثیرات پولیش زدن

  • ماتی رنگ

در بعضی موارد سطح رنگ خودرو سالم است اما رنگ آن کاملا مات و بی روح می‌باشد که معمولا این اتفاق بر اثر برخورد گرد و غبار معلق در هوا و ریزگردها و سنگریزه هاست که باعث ایجاد خطوط بسیار ریز روی سطح رنگ می شود که با چشم قابل مشاهده نیستند اما باعث شکست نور و مات دیده شدن رنگ می گردد. در این مورد پولیش کاری می‌ تواند سطح را هموار و صاف نمایند، تا شکست نور مثل آینه کامل شود و رنگ از حالت ماتی خارج شده و براق به نظر بیاید.

  • سوختگی رنگ

سوختگی رنگ به دو بخش تقسیم می‌شود، الف) سوختگی ناشی از نور آفتاب ب) سوختگی توسط شعله.

در صورتی که سوختگی سطحی باشد و در لایه اولیه قرار بگیرد با پولیش قابل ترمیم است ولی اگر سوختگی به لایه‌های زیرین رنگ رسیده باشد با پولیش نمی‌ توان آن را ترمیم کرد. در ضمن باید گفت بر اثر بالا رفتن تکنولوژی و کیفیت رنگ، امروزه سوختگی های در اثر تابش نور مستقیم آفتاب بسیار کم شده است.

  • تاثیرات شیمیایی

باران اسیدی و شستشوی اتومبیل با شوینده های غیر استاندارد و شستشو با آب سخت، باعث ایجاد دانه های ریزی روی بدنه خودرو می‌شوند که موجب آسیب به رنگ می شود. اما با پولیش می توان به راحتی آن را رفع کرد. لکه‌ ها با باران اسیدی بیشتر در شهرهای صنعتی و آلوده اتفاق می‌ افتد و در جاهایی که املاح آب زیاد است (آب سخت) پس از شستن اتومبیل حتما باید به سرعت آن را خشک کرد تا بر اثر خشک شدن آب روی بدنه املاح روی سطح آن باقی نماند و باعث آسیب رساندن به رنگ نشود. همچنین باقی ماندن فضولات پرندگان بر روی خودرو به دلیل اسیدی بودن آن، صدمه به رنگ خودرو خواهد زد.